Radioloģijas informācijas sistēma (DMRIS) automatizē radioloģijas nodaļas darbu, saņem nosūtījumus no slimnīcas reģistratūras informācijas sistēmas (SIS/HIS), izveido darba uzdevumus uz radiologijas iekārtām (modalitātēm) un nodrošina veikto izmeklējumu pārvaldības funkcijas.

DMRIS funkcijas

  1. Nosūtījumu pieņemšana (vai pacientu reģistrācija)
  2. Attālināta un droša izmeklējumu piekļuve, izmantojot Internet pārlūkus - medicīnas iestāžu nodaļu speciālistiem, primārajā aprūpei, pacientiem.
  3. Izmeklējumu un to aprakstu pārsūtīšana uz citām iestādēm, TOS, NMPD, ģimenes ārstiem vai pacientiem. Pacientu apraksta izdruka ar unikālu izmeklējuma piekļuves ID un paroli Internet pārlūkā.
  4. Izmeklējumu pārlūkošana – tiek attēlots uzskatāms veikto izmeklējumu saraksts ar detaļām.
  5. Integrācija ar HIS, RIS, Meditec, Profdoc, BlueBridge un citām sistēmām pēc pieprasījuma un vajadzības.
  6. Pacientu meklēšana – pastāv iespēja meklēt pacientu pēc vairākiem parametriem - vārda, personas koda, izmeklējuma veida, izmeklējuma datuma
  7. Izmeklējumu vēsture, dinamika
  8. Aprakstu veikšana, second-opinion, komentēšana, labošana 72 stundas. Aprakstīto izmeklējumu izcelšana – apraksts tiek piesaistīts konkrētajam izmeklējumam un turpmāk glabājas kopā ar attēliem. Veidojas vienota datu bāze ar izmeklējumiem un aprakstiem. Izmeklējumi, kuriem jau pievienots apraksts, tiek izcelti.
  9. Individuālas aprakstu formas, šabloni
  10. Izmeklējuma attēlu aplūkošana izmantojot Internet pārlūku (iebūvēts Viewer) – nav nepieciešamība veikt programmas uzstādīšanu. Pastāv iespēja mainīt vairākus attēla parametrus.
  11. Izmeklējuma pārsūtīšana uz citu iestādi. Piemēram, NMPD, BKUS vai PSKUS slimnīcām.
  12. Aprakstu formu sagatavošana – katrs ārsts var veidot savas formas (gatavas frāzes, teikumus utt.), kuras ar vienu peles „klikšķi” var pievienot aprakstīšanas laikā.
  13. Saistīto izmeklējumu attēlošana – ja izvēlētajam pacientam ir iepriekš, arī citās iestādēs, veikti izmeklējumi, tad tie tiek attēloti, kā saistītie izmeklējumi.
  14. Administratīvās, atskaišu funkcijas, izmeklējumu apskates un aprakstīšanas un citas iespējas, pacientu un medicīniskās informācijas pārvaldību. Mediķi un atbildīgais personāls piekļūst diagnostikas attēliem, pacienta vēsturei, aprakstiem un piezīmēm, šī sistēma ļauj savienoties ar iestādes pacientu vadības sistēmu, nākotnē – arī citām e-Veselības sistēmām

Viewer funkcijas:

  • Kontrasta/spilgtuma maiņa
  • Krāsu inversija
  • Pietuvināšanas (Zoom) funkcija
  • Rotēšana
  • Spoguļattēls
  • Mērīšana
  • Sēriju apskate